Tokens
In de meeste gevallen zult u bij de huidige provider een 'token' of 'EPP code' moeten opvragen, waarmee u de verhuizing zelfstandig kunt aanvragen.
Handmatige actie
Sommige registries (zogenaamde extensie-beheerders) sturen het administratieve contact en/of de houder van het te verhuizen domein een e-mail ter verificatie. De e-mail kan twee opties bevatten:
- U dient op een link te klikken om de verhuizing tegen te houden. Na een aantal dagen zal de verhuizing automatisch plaatsvinden
- U dient op een link te klikken om de verhuizing door te zetten. Na een aantal dagen vervalt de verhuizing bij de nieuwe provider
Tokens en handmatige actie
Er zijn ook registries die beide procedures hanteren. In dat geval geeft u bij de verhuizing een token op, welke u van de huidige provider krijgt, en dient u ook nog een handmatige actie te verrichten om de verhuizing door te zetten. Dit kan zijn het klikken op een link in een bevestigingsmail, maar het kan ook zover gaan dat u een brief krijgt thuisgestuurd. De laatste methode zal echter in 99% van de gevallen niet voorkomen.
Wilt u één of meerdere domeinnamen verhuizen naar Dotpoint? Neem dan contact met ons op, of doe het eenvoudig zelf via www.dotpoint.nl/domeinen/