Voordat je je e-mailadressen kunt instellen, moet je deze eerst aanmaken. Dit kun je doen door in te loggen op het DirectAdmin controlepaneel.
In oudere versies van Outlook klik je op 'Extra', gevolgd door 'Accountinstellingen'. In nieuwere versies van Outlook klik je op 'File' of 'Bestand', gevolgd door 'Account Settings'.
- Klik in het nieuwe scherm op 'New...' of 'Nieuw...'
- Kies voor POP3, IMAP of HTTP
- Vink onderaan de optie 'Serverinstellingen handmatig configureren' aan
- Laat de optie 'Internet e-mail' aangevinkt staan en klik op 'Volgende'
- Vul uw naam en e-mailadres in
- Kies bij 'Type account' voor POP3 indien je e-mail wilt downloaden naar je computer of kies IMAP als je e-mail op de server wil laten staan
- Als server voor inkomende mail gebruik je altijd mail.jouwdomein.nl, waarbij jouwdomein.nl je eigen domein is
- Als server voor uitgaande e-mail gebruik je de SMTP-server van je provider (voor Ziggo bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl)
- Vul als gebruikersnaam je e-mailadres in en het wachtwoord dat je eerder in DirectAdmin hebt ingevuld bij het aanmaken van het adres
- Klik nu op 'Meer instellingen' rechts in het scherm en vervolgens op het tabje 'Server voor uitgaande e-mail'
- Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist' aan indien dit van je provider moet. Gebruik je onze SMTP-server, dan is dit wel nodig. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens
- Klik op het tabje 'Geavanceerd' en controleer dat de POP3 poort op 110 staat
- Controleer of de SMTP-poort juist is (controleer dit bij je provider)
Sla de gegevens nu op. Je e-mailaccount is ingesteld.
Je kunt hier ook de gegevens van onze SMTP-servers gebruiken, maar een webhostingpakket deelt de SMTP-server altijd met een hoop andere klanten. De kans dat een spamfilter mail blokkeert is dus groot. Je internetprovider heeft vaak afspraken met partijen als Google en Microsoft om mail beter door te laten.
Let op: het is belangrijk dat je een e-mailaccount aanmaakt in de portal van je internetprovider als je nog geen e-mailadres hebt van je internetprovider. Voor de exacte gegevens kijk je op de website van je internetprovider. Kom je er alsnog niet uit, maak dan een ticket bij Dotpoint.
- 28 Uživatelům pomohlo
Powered by WHMCompleteSolution